-


Julpyntat, varit hög på pepparkaksdeg, druckit stora mängder julmust, lyssnat på julmusik, sjungit julsånger, skrivit önskelista, längtat till julafton, julstädat, gjort julkort. 
GOD DAG, GOD JUL


Bilden ska föreställa min stiliga julpyntade säng i röda ljusslingor, tråkigt nog gör den sig inte lika bra på bild som i verkligheten.


-

 

BAKPULVER


 

Har bakat en god morotskaka eftersom tre små tjejer
som älskar morotskaka kommer snart...


-


Hemma från Stockholm. Har haft det bäst, vill tillbaka, vara kvar, vill stanna där.



STOCKHOLM

 


Resväskan packad, kameran laddad, är redo för en mysig långhelg i Stockholm helt ekelt! Vet inte riktigt om jag är redo för den långa och tråkiga bilresan ditt… men men, ostbågarna är också packade eftersomär världens bästa bilrese snarr.

Men ha det gött


Skratt Thé


Fia: Mamma, mamma var är chokladbollsmaskinen?
Malin:  va? Vilken chokladbollsmaskin?
Fia:  Jag den som man gör chokladbollar i…
Mailn: jasså Fia du menar matbredaren
Fia: Ehhe… ja den, var är den?

Liv:  Oj när vi ska åka till Stockholm måste vi gå upp klockan jätte tidigt!

 Maja:  Jag vet vad det där ordet betyder fast inte nu…

 Dagens skrattanfall


Problemlösnings Thé

 

Ibland blir allt bara fel, livet ställer till krångel.
Ibland är det du själv som skapar problemen, ibland är det någon annan.
Ibland skapar problemen sig själva.
Ibland löser du problemen, ibland inte... 

                          


God Natt

              Vilken lysande kanin jag har köpt!


-


Earl Grey



Mår inte bra. Tog vaccinet mot svinis igår och vaknade upp denna gråa morgon med en rejäl huvudvärk, en vänsterarm som det dunkar och spänner i något utomordentligt, en kropp som det värker i som om jag har rullat ner för 100 trappor, feber frossa är något som jag dessutom lever med denna gråa dag. En grå dag…


                         


kvälls ro, eller kvälls oro...?


Känner mig förvirrad, jätte förvirrad faktiskt. Det känns som om något saknas, att jag har glömt något.
Något är fel, bara fel. Vet inte vad, det är bara en känsla jag har haft hängande över mig hela dagen.
Ska ta en varm dusch och gå och lägga mig så kanske denna orolighet och förvirring försvinner, hoppas den gör det… God natt!


                              


RSS 2.0